niedziela, 23 lipca 2017

20 rzeczy do zrobienia przed 20 urodzinami

Miesiąc temu skończyłam 19 lat - szybko się przyzwyczaiłam do tej liczby, ale dotarło do mnie, że został mi ostatni rok nastoletniego życia. O takim typowym życiu nastolatki już dawno zapomniałam, bo od wypadku taty spadły na mnie wszystkie obowiązki i musiałam z dnia na dzień dojrzeć do tej sytuacji - opiekować się nie tylko szkołą, ale też domem, psem, rodzinną firmą, chorym dziadkiem i jego mieszkaniem, do tego dochodził też kanał i wszystkie obowiązki z nim związane. Od tamtej pory życie jest dla mnie 24-godzinną pracą, a wszystkie problemy i zajęcia rówieśników stały mi się zupełnie obce. Mimo wszystko te 20 urodziny zamkną w moim życiu pewien rozdział i chciałabym go dobrze zakończyć. Dlatego też stworzyłam listę 20 rzeczy, które chcę zrobić przed 20 urodzinami.

Zdjęcie już nieaktualne(głównie z powodu długości włosów) - ale było zrobione niewiele czasu przed moimi 19 urodzinami, więc uznałam, że może pasować tematycznie. No nieważne. Przejdźmy do listy.


1. Mieć wprowadzony minimalizm - do mojego życia i domu.
Zajmuję się tym już od początku tego roku, ale zmiany wprowadzam stopniowo, a przede mną wciąż długa droga. Po skończeniu szkoły może będę się chciała wyprowadzić i nie chciałabym zabierać ze sobą masy rzeczy, więc ograniczenie ich ilości już teraz będzie dobrym wyjściem.

2. Zaoszczędzić pieniądze.
Z oszczędzaniem nigdy nie miałam problemu - jestem raczej skąpa jeśli chodzi o wydawanie ich. Przez całe moje życie mocno oszczędzałam po to, żeby później kupić sobie coś większego - nowe łóżko, laptop, m&g z Justinem, kamera. Teraz wchodząc w dorosłość mam większe cele, takie jak podróże, własne mieszkanie czy nawet odkładanie pieniędzy na starość. Poprzedni krok - czyli minimalizm - też na pewno mi pomoże nie wydawać pieniędzy na głupoty.

3. Wybrać się na road-trip.
Nie potrzeba wiele pieniędzy i czasu, żeby tworzyć wspomnienia. Wystarczy znaleźć towarzystwo i punkt do zwiedzania w okolicach. W moim życiu potrzeba mi więcej takich podróży!

4. Spędzić weekend bez urządzeń elektronicznych.
Dwie noce pod namiotem na działce mogą być fajną przygodą i powrotem do dzieciństwa.

5. Zrobić bazę z kocy.
Chociaż ten jeden, ostatni raz.

6. Napisać list do siebie.
I przeczytać go za 10lat.

7. Przejechać się przerażającą kolejką górską.
Całe życie ich unikałam, więc jak nie teraz to nigdy.

8. Zagłosować w wyborach!
Po osiemnastych urodzinach jeszcze nie miałam okazji - wybory samorządowe wypadną na listopad, po moich urodzinach, ale wciąż w tym samym roku, więc niech będzie.

9. Przeczytać 20 książek.
Dwadzieścia książek nie powinno być problemem, chociaż będzie to wymagało ode mnie zmiany nawyków.

10. Mieć 100 000 subskrypcji.
W momencie gdy to piszę jest ich już 90K, więc mój cel nie jest bardzo ambitny, ale ta liczba ma dla mnie wielkie znaczenie. Pokaże, że coś jednak wyszło z całego tego nagrywania i pozwoli mi myśleć o tym jeszcze poważniej. Nawet jeśli w przyszłości szukałabym zwykłej pracy w marketingu czy nowych mediach - to już jest fajne doświadczenie i sukces, o którym warto wspomnieć w CV.

11. Pracować ciężko na dobre oceny.
Będzie ciężko - było nawet, jak olewałam szkołę z powodu nadmiaru obowiązków - ale to ostatni rok, dam radę.

12. Zrobić listę rzeczy do zrobienia i miejsc do odwiedzenia.
Najlepiej w formie osobnego zeszytu - razem ze zdjęciami i opisami.

13. Napisać jakąś dłuższą historię.
Od dzieciństwa zawsze pisałam różne opowiadania, co później przerodziło się w pisanie fanfictions i zakładanie wielu blogów. Od lat już się za to nie zabierałam, ale fajnie będzie przeczytać moje stare historie i dopisać kilka rozdziałów.

14. Chodzić spać przed 23 przez miesiąc.
I nareszcie zacząć się wysypiać.

15. Zrobić mięśnie.
Po ostatnich miesiącach lenistwa zarys mięśni na moim brzuchu już się rozmywa, a ręce stają się słabsze, więc pora zabrać się za siebie.

16. Nie skąpić. 
Czasu, uśmiechu, komplementów.

17. Obejrzeć wschód i zachód słońca.
Oczywiście już to kiedyś robiłam - ale tego nigdy za dużo.

18. Zapełnić trochę przepiśnik moimi ulubionymi przepisami.
Wegańskimi i wegetariańskimi - bo to je odkrywałam przez ostatni rok.

19. Znaleźć więcej inspirującej muzyki.
Więcej piosenek, które dadzą mi tyle motywacji co Glorious - Macklemore.

20. Zorganizować imprezę urodzinową!
Nie świętowałam 18 i 19 - więc nadeszła pora to nadrobić, bez żalu i wyrzutów sumienia.

inspiracja: http://practically-imperfect.com 
Udostępnij

18 komentarzy :

  1. Boski wpis z resztą jak każdy. To żadna nowość�� Dzisiejszy laiv też był cudowny. Pozdrawiam Cię i udanych wakacji. Kocham twoje filmy wpisu laiv'y!❤��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że wpadłaś na live'a i za komentarz xx

      Usuń
    2. Nie ma sprawy😘 pozdrawim❤

      Usuń
  2. Bardzo się rozwinelas i dojrzałaś jeżeli chodzi o kanał, jak i twoje cele. Dzięki tobie prowadzę dziennik, zostałam wegetarianką i wprowadzam minimalizm do życia. Życzę ci sukcesów w spełnianiu twojej listy i pozdrawiam serdecznie ��

    alwaysone44.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aww, ojej, jestem z Ciebie ogromnie dumna i dziękuję Ci bardzo za kochane słowa!

      Usuń
  3. świetna lista, też mam podobną :) mam nadzieję że wszystkie punkty wykonasz. Powodzenia ♥

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś niesamowita❣ pomagasz wszystkim ❣ uwielbiam to co dla nas robisz❣ zasługujesz nie na 100k subskrypcji tylko milion❣ trzymam kciuki żeby w życiu ci się powiodło i żebyś spełniła wszystkie swoje marzenia❣❣

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, jestem z tobą od naprawdę dawna. Bardzo ładnie i tak naturalnie napisany post. Mam nadzieję, że każde twoje marzenie się spełni! Masz naprawdę realne plany. To jest aż dziwne... Pamiętam Anię jaj miała z jakoś 20k, a tu już 100! Mega się rozwinęłaś. Trzymam za ciebie kciuki!
    Jeśli masz chwilkę to zajrzyj proszę na mojego bloga
    thismyteenagelife.blogspot.com

    Pozdrawiam i życzę Ci miłej nocy/wieczoru ߘڀ c

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne pomysły. Twój ostatni live był świetny��
    Pozdrawiam✌��

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak czytam coś takiego to sobie uświadamiam, że już niedługo też tak będę miała. I dociera do mnie,że trochę mi się urosło:)
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o sprzątanie mieszkania z niepotrzebnych rzeczy to dużą popularnością cieszy się książka Magia sprzątania. Nie miałam okazji przeczytać, ale podobno warto i pomaga.
    Mimo, że przechodzisz wiek nastoletni, to czasami nawet w "dorosłym" życiu warto zrobić sobie bazę z kocy, nie warto pozbywać się naszego dzieciństwa, bo to ono dawało nam najwięcej frajdy!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę Cię podziwiam. To w jaki sposób radzisz sobie z pogodzeniem wszystkich obowiązków i jeszcze potrafisz łączyć je ze swoją pasją daje mi ogromną motywację, do tego, że mi też się uda. Jesteś świetnym przykładem tego, że chcieć, to móc. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się zrealizować wszystkie plany ;)

    Zapraszam do mnie: https://veerciaaax.wixsite.com/blog

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowne ♥ powodzenia, kochana

    ps nie wiem dlaczego ale czuję się dobrze bo zrobiłam podobną listę (rzeczy do zrobienia przed urodzinami) ♥

    ps2 jesteś niesamowitym człowiekiem (oczywiście byłaś i będziesz nim zawszę, kochana)

    miłego dnia/nocy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super <33 Ja bym chciała też nagrywać, ale się boję ;c

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Designed by Nicole Bieguniak. All rights reserved.